Magnífic Concert de Nadal i 2.742 € per a la Marató de TV3

Diumenge 15 de desembre per la tarda es va celebrar el ja tradicional Concert de Nadal a l'església parroquial de St. Pere del nostre municipi amb la coral Levare i el cor infantil Xic Levare i sota la direcció de Meritxell Tarragó.

N'és ja la 4rta edició i la 3era en que es fa una recaptació voluntària per a La Marató de TV3. Va comptar amb la col·laboració de músics de l’orquestra del conservatori de Vilanova, juntament amb músics ribetans com els germans Corbella, en David i Ferran Puertas, el tenor Andreu Miret que encapçala la secció lírica de l'entitat i el percussionista Víctor Laguna. El concert va ser variat en forma. El públic va poder gaudir de peces orquestrals, cançons corals, altres amb cor i solista, etc. i variat en contingut com nadales tradicionals i d’altres indrets, cançons de bressol i temes clàssics. Un dels moments més esperats va ser quan la Coral Levare va interpretar l'Al·leluia de Händel.

El gran èxit de públic fa que aquest concert esdevingui una de les activitats clau de les festes nadalenques del nucli de Ribes.

Recaptació de 2.742 €

Aquest concert era l'últim dels 3 actes en que es recaptaven diners per la Marató d'enguany dedicada a les Malalties Minoritàries. Abans, ja s'havien també recaptat diners en les representacions teatrals del grup Xiroi - esplai de teatre i en el Concert de Nadal de dissabte a l'església de St. Joan de Sitges.

La Coral Levare està formada per un grup de cantaires amateur amb l'afany d’aprendre i aprofundir en la música a través del Cant Coral, treballant un repertori que pretén abraçar tots els estils musicals: clàssic, tradicional, modern i contemporani. va néixer el 2012 de la mà de Meritxell Tarragó, que n'és la directora, a les dependències parroquials de l'església de Sant Joan de Sitges on iniciaren els assajos. El setembre de l'any 2016, la coral es divideix en dos subgrups, el de Sitges i el de Ribes. Aquest últim passa a formar part d'una nova secció de l'entitat on faran els primers assajos a la sala Xiroi. A finals de 2017 es deixen les dependències de l’església de St. Joan i es concentren tots els assajos a Ribes. Any en el qual s'inicia un nou projecte, la Coral Xic Levare.

Cocerts de Clàssica