Nova temporada de clàssica amb "Veniu, a Venècia hi fan concerts" i Concurs Maria Canals Porta Cua"

Aquesta tardor hem inaugurat la temporada de la secció Lírica Ribes del Centre Parroquial amb moltes novetats. Diumenge 30 d'octubre, el Concurs Maria Canals "Porta Cua" va arribar a la plaça Marcer de Ribes amb una jornada plena de música. Un piano de cua va protagonitzar les activitats durant tot el matí amb l'espontaneïtat de molts participants, entre curiosos, alumnes, amateurs i professionals, i l'estrena de la temporada 2022/23 de Lírica Ribes, que va comptar amb la presentació d'Andreu Miret, la soprano Maëlys Robinne, el compositor resident Robin Sansen Calderó, i amb actuacions de grans artistes locals com Xavier Pagès-Corella i Bru Corbella Rigual; també hi van intervenir diversos pianistes estudiants i graduats de l'ESMUC com Adrià Bravo, Abel Iglesias o Julio Hermida.

Dins del mateix acte es van donar a conèixer els Concerts de Clàssica 2022-23, amb tres propostes de música instrumental i tres més de lírica, conformant els sis concerts oficials de la temporada, a part d'altres esdeveniments que es podrien donar a conèixer al llarg del curs.

Enguany, ens visitaran fins a tres formacions orquestrals en diverses cambres repartides de novembre a maig, un ensemble, i una escola d'òpera.

Una temporada que constarà d'una representació musical de tots els períodes de la música clàssica, del barroc a la contemporaneïtat. Des de la Venècia de Vivaldi i Boccherini, a la brillantor dels grans titans del classicisme com Haydn, Mozart i Beethoven, també passant per la gran aportació folklòrica d'aquest darrer durant el seu període romàntic, en un calidoscopi de cançons arreu d'Europa. Tindrem com a gran novetat la producció de l'esmuc "Un Avvertimento ai gelosi" òpera buffa i belcantista de Manuel García que firmen Alan Branch, en la direcció musical, i Susana Egea , en l'escènica. Arribarem al s.XX amb autors com Respighi, Piazzolla, i la música de la nostra terra que ens deixà com a llegat Eduard Toldrà, amb la seva característica mediterraneïtat sonora; i el vendrellenc més universal, Pau Casals, del qual aquest 2023 se'n commemorarà el mig segle de la seva mort.

El passat diumenge 6 de novembre va engegar el primer dels concerts amb la Camerata XXI - Ciutat de Reus, sota el títol "Veniu, a Venècia hi fan concerts": un viatge tres-cents anys enrere en el temps narrat pel divulgaror musical David Puertas, que ens va apropar a grans genis del barroc com Vivaldi, Albinoni, Caldara, Boccherini o Lombardini, autors que van convertir la ciutat dels canals en la capital de la música italiana.

Després del tradicional concert benèfic a l'Església Parroquial del proper 18 de desembre, la temporada de concerts continuarà el 15 de gener de 2023 amb un dels plats forts de la temporada, com serà l'arribada de l'òpera escenografiada "Un Avvertimento ai gelosi" produïda per l'Escola Superior de Música de Catalunya.

Cercavila infantil