35 anys de Els Pastorets de Ribes

Un Nadal més, la secció de teatre del Centre Parroquial ha portat en escena la representació de Els Pastorets Camí de Betlem.

I ja en són 35 els nadals consecutius que grans i petits gaudeixen d'aquesta história tan entrenyable de 2 pastors catalans vivint un fet bíblic com és el naixement de l'infant Jesús i tan clàssica com la lluita del Be contra el Mal.

Des de la fundació del Centre Parroquial, l'any 1924, de representacions sobre el naixement de l'Infant Jesús i els pastors se n'han anat fent durant llargs períodes de temps en dècades passades. Peró és des del Nadal de 1982 que el poble de Ribes pot disfrutar cada any per aquestes dates d'aquestes representacions.

Si la primera dècada d'aquests 35 anys era costum portar en escena una representació de Els Pastorets de diferents autors, des de llavors fins a l'actualitat Els Pastorets representats han estat els de Folch i Torres. Avui en dia l'entitat disposa d'uns "Pastorets" propis "Camí de Betlem", amb escenes própies i diàlegs del director teatral Joan Rosquellas adaptades a l'obra de Folch i Torres.

Enguany com a novetat el públic ha pogut gaudir de l'estrena del decorat de l'escena de l'Hostal i de l'Anunciació a Maria. És part d'un projecte de renovació de decorats que es va iniciar fa quatre Nadals. També ho és la il.luminació que dins del projecte de substitució dels aparells lumínics convencionals per tecnologia LED que es va iniciar fa un temps, ajuda a potenciar encara més aquest espectacle que any rere any té més públic.